ارتباط مستقیم در تلگرام  | تلفن : 88861802-021

حضور رایگان کارشناس در محل شما

طراحی و ساخت جعبه

بسته بندی چیست؟

در لغت بسته بندی به معنای جمع آوری و مرتب کردن کالا ها و محصولات است که هم وظیفه حفاظتی دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطی را ایفا می کند و واجد جنبه اطلاع رسانی است و می‌ تواند به عنوان یك رسانه ، نقش آفرینی نماید  . در یک بیان جامع تر می توان بسته بندی را یک سیستم هماهنگ برای آماده سازی محصول به منظور انبار داری ، حمل و نقل ، فروش و استفاده نهایی از کالا تعریف کرد . طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی را میتوان مهم ترین عامل در ارائه محصول معرفی کرد.

امروزه بسته بندی از جمله مواردی است که سایه گسترده ای در زندگی ما افکنده‌ است، به طوریکه ما در تمام اطراف خود اشکال و پوشش های متنوعی از پکیجینگ را مشاهده می‌کنیم . تیم طراحی جعبه و بسته بندی قصر یخ با دارا بودن دو دهه تجربه موفق در زمینه طراحی جعبه و بسته بندی، چاپ و جعبه سازی و همچنین با دارا بودن کادری مجرب و متخصص آماده همکاری با تمامی کسب و کار ها ، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در راستای طراحی جعبه ، بسته بندی خلاقانه و با کیفیت برای ارائه محصولات می باشد . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی عبارت پنل مشاوره کلیک بفرمایید .

طراحی و چاپ انواع جعبه و کارتن

در طراحی و چاپ جعبه و بسته بندی یک محصول چه اهدافی دنبال می شود ؟

استفاده از جعبه و بسته بندی یک پدیده جدید نیست ، فعالیتی است که ارتباط تنگاتنگی با تکامل جامعه دارد، به همین منظور در تعیین اهداف تولید جعبه و قالب مناسب برای یک کالا و محصول بازتاب نیاز های جامعه و فن آوری های حاکم جهت تولید و طراحی را باید مد نظر قرار دهیم . اگر تولیدکننده محصولات متنوعی هستید باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که در کنار اهیمت به کیفیت کالای تولیدی ، اهمیت به طراحی جعبه و پوشش نیز مهم است. در ادامه به بررسی اهداف جعبه و بسته بندی خواهیم پرداخت .

حفظ و نگهداری کالا

با توجه به میزان اهمیت یا آسیب پذیر بودن محصول ، بسته بندی متناسب با آن طراحی می شود .  به عنوان مثال بهترین انتخاب برای محصولات با وزن بالا استفاده از جعبه های لمینتی ( کارتنی ) است . به عنوان نمونه : پکیج یک کالای شکستنی و یا مواد آرایشی-بهداشتی حساس تر بوده و باید از درجه محافظت بالاتری نسبت به برخی کالاهای غیر حساس مانند بسته بندی کردن تعدادی خودکار ، دفترچه و کالاهایی از این دست باشد.

اطلاع رسانی و معرفی کالای بسته بندی

منظور از اطلاع رسانی در بسته بندی کالا آن دسته از اطلاعاتی است که بر روی بسته بندی درج می شود ، کارتن های لمینی از جمله جعبه هایی هستند که میتوان چاپ با کیفیت بالا بر روی آنها انجام داد . از جمله این اطلاعات میتوان به نحوه نگهداری مناسب کالا ، مشخصات کالا ، طرز استفاده ، ترکیبات و اطلاعات این چنینی اشاره کرد .

طراحی و چاپ بسته بندی خلاقانه

بازاریابی و تجارت

بسته بندی هر کالایی به عنوان یکی از اهرم های مهم در بازاریابی و ترغیب مشتریان به انتخاب محصول خود است. بسته بندی کالا یک اهرم ارتباطی بین تولید کنندگان و مشتریان است که به شکل ظاهری قابل مشاهده است. در نتیجه برای ماندگاری بیشتر در ذهن مشتری باید جعبه و بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد که شکیل تر بوده و از مقاومت بالاتری برخوردار باشد . جعبه لمینتی به طور کلی یک سرمایه گذاری عالی برای تولیدکنندگان برای راه حل های تبلیغاتی و بسته بندی است زیرا می تواند برای نمایشگرهای کف، نمایشگرهای خرید و علائم خرده فروشی استفاده شود. خوشبختانه، صرف نظر از هدف، کیفیت و حجم آن، یک انتخاب مقرون به صرفه است.

امنیت کالا

امنیت پکیج کالا جهت جابه جایی و حمل و نقل آن بسیار مهم است. برخی بسته بندی ها همانند جعبه ها به لحاظ امنیتی بسیار مقاوم و محافظ می باشند و  هم از منظر جلوگیری از دسترسی غیر قانونی و یا آسیب به کالا . صنعت بسته بندی بیشتر از جعبه لمینتی برای ایجاد جعبه های حمل و نقل سفارشی چاپی و بسته بندی های راه راه استفاده می کند. مقوا راه راه برای حمل و نقل بسیار عالی است زیرا سفرهای ایمن را با قیمت پایین فراهم می کند. این امر به ویژه در مورد کالاهایی که به صورت عمده خریداری می شوند و در آن جعبه حمل و نقل مستقیماً توسط مشتری دیده می شود، بسیار مهم است.

اهمیت و جایگاه صنعت بسته بندی در میان صنایع دیگر

صنعت بسته بندی یکی از صنایعی است که به مرور مورد توجه فعالان حوزه تبلیغات قرار گرفته است و امروزه در دنیا نقشی کلیدی در متمایز کردن محصولات شرکت های رقیب بازی می کند . به طور مثال  شرایطی را در نظر بگیرید که دو شرکت محصولی در یک سطح و با کیفیت برابر تولید می کنند اما یکی از شرکتها با صرف هزینه ای اندک در مقایسه با رقیب خود با طراحی بسته بندی خاص و تاثیر گذار وهمچنین با کاربردی متمایز ( مثل داشتن درب قابل باز و بسته شدن در بسته بندی مایعات داغ ( مثل قهوه ) در مقابل درب یک بار مصرف یا استفاده از جعبه لمینتی در مقابل جعبه های مقوایی) محصول خود را ارائه می نماید . اگر خود را جای مصرف کننده بگذاریم در هر دو مثال محصول شرکت اول را انتخاب خواهیم نمود ، زیرا با کیفیت بالاتری از نحوه مصرف و ارائه روبرو خواهیم بود . آفت مهم صنعت بسته بندی، جزیره ای عمل کردن است .

فاکتور های مهم در تعرفه و قیمت بسته بندی

قیمت تعرفه طراحی جعبه و بسته بندی و میزان هزینه ای که هر برند باید برای آن اختصاص دهد، نکته ی بسیار مهمی در کنترل بودجه می باشد . از طرف دیگر نمی توان کیفیت را فدای ارزان بودن محصول و خروجی نامناسب از بسته بندی محصول نمود . به همین خاطر باید بعد از کنار هم قرار دادن عوامل و فاکتورهای مهم در تعیین قیمت طراحی جعبه و پوشش ، در نهایت نسبت به گران یا ارزان بودن آن قضاوت کرد. از جمله این موارد می توان به نوع طراحی جعبه و بسته بندی ، محدوده زمانی مورد نظر ، تعدادنسخه ها و … اشاره کرد .