ارتباط مستقیم در تلگرام  | تلفن : 88861802-021

حضور رایگان کارشناس در محل شما

طراحی و چاپ پوستر

 

به یک برگه چاپی که معمولا سایز بزرگی دارد و درون آن حاوی عکس و متن میباشد و در مکان های عمومی به عنوان تبلیغ یا تزیین چیزی نصب و به نمایش در می‌آید پوستر میگویند. معمولا پوستر ها در فضایی مثل تفریحگاه ها ، اتوبان ها ، مترو ها و… به نمایش در می‌آید تا توجه عموم مردم را به خود جلب کند. پوستر یک تبلیغ موقت از یک ایده، محصول یا رویداد است که مصرف انبوه قرار داده شده است. طراحی و چاپ یک پوستر خوب میتواند تا چندین برابر به تبلیغات ما اثر بخشب بدهد.

کاربرد پوستر چیست؟

پوستر ها اغلب به دلیل گیرایی و چشم نوازی که دارند اهداف تبلیغاتی را دنبال میکنند و معمولا صاحبین بیزینس و کسب و کار از این روش برای جذب مخاطب و افزایش فروش خود استفاده میکنند. البته صرفا فقط موضوع تبلیغ و فروش را به دنبال ندارند و معمولا هدف انتقال پیام است.

پوستر تبلیغاتی آموزشی

چند نوع پوستر برای چاپ وجود دارد؟

همانطور که در پاراگراف قبلی گفته شد پوستر ها صرفا برای صاحبین کسب و کار و بیزینس ها نیست انواع مختلفی از پوستر ها وجود دارد که مدل های مختلفی را برایتان در این صفحه بازگو میکنیم تا درک کاملی را نسبت به این موضوع داشته باشید.

انواع پوستر ها

  • تجاری و تبلیغاتی
  • سیاسی
  • مد و فشن
  • رویدادی
  • آموزشی
  • اعتراضی
  • سینمایی
  • و…

که مهمترین و رایج ترین و پر استفاده ترین نوع پوستر های قابل استفاده هستند.

 

ویژگی یک پوستر خوب

باید در طراحی و چاپ پوستر بتوانیم احساسات مخاطب را درگیر کنیم با یادآوری خاطرات عمومی یا استفاده از عکس یا نمادی که برای اکثر مردم تداعی کننده موضوعی است میتوانیم نظر مردم را جلب کنیم.

یک پوستر خوب باید شامل عکس خوب ، متن خوانا ، استفاده از نام یا شعار برند ، یک توضیح کوتاه درباره اهداف و مقاصد ، چکیده ای از مطلب و نتیجه گیری باشد و همه این موارد باید بتواند اصل مطلب را بیان کند و مخاطب را گمراه نکند. استفاده از متون اقدامی و کال تو اکشن(دعوت به اقدام) میتواند اثر گذاری پوستر ما را بالا ببرد و ما با یک تیر دو نشان بزنیم.

همچنین واضح بودن از راه دور میتواند جزو ویژگی های یک پوستر خوب باشد. چون خیلی از پوستر و بنر های تبلیغاتی ، کنار بزرگراه ها و روی بیلبورد های بسیار بزرگ نصب میشوند و اگر خوانایی نداشته باشند ما هزینه ای که برای این قسمت انجام داده ایم از بین خواهد رفت.

پوستر تبلیغاتی پپسی و مسی

هدف از طراحی پوستر

هدف از پوستر انتقال اطلاعات است. مهمترین هدف در طراحی پوستر ارائه اطلاعات به گونه ای است که در دسترس و قابل فهم باشد. هر عنصر روی پوستر – چه متن و چه گرافیک، باید برای پیشبرد آن هدف انتخاب و مرتب شود. وظیفه اصلی یک پوستر جذب مخاطب متحرک با یک پیام است. هنگام طراحی پوستر، طراحی آن را به دقت برنامه ریزی کنید. زمان کوتاهی برای جذب و جلب توجه خوانندگان خود خواهید داشت. به یک جنبه از اطلاعاتی که باید پیام را منتقل کند فکر کنید و طرح خود را حول آن برنامه ریزی کنید.

پوستر ترکیبی تایپوگرافی

مزیت های یک پوستر چیست؟

داشتن و استفاده از پوستر به عنوان یک روش تبلیغاتی مزایای زیادی را به همراه دارد مثل مقرون بصرفه بودن و استفاده از آن در طولانی مدت ، ما چند تا از مهم ترین مزیت های داشتن پوستر را برای شما بیان میکنیم تا بدانید اگر طراحی و چاپ پوستر به درستی انجام میشود میتواند تاثیر بسیار زیادی در تبلیغات ما داشته باشد.

چاپ در ابعاد و اندازه های متنوع

یکی دیگر از مزیت ها این است که ما میتوانیم طراحی و چاپ پوستر را در ابعاد و اندازه های مختلف انجام دهیم و با توجه به محیط و نیازی که لازم داریم آن را به نمایش بگذاریم.

پخش آسان

پخش آسان پوستر باعث شده تا این روش تبلیغاتی بسیار طرفدار پیدا کند ، حمل و جابجایی آسان با توجه ابعاد و اندازه ای که دارد راحت است.

مقرون به صرفه بودن

شما به این موضوع فکر کنید پوستری را در محیطی به نمایش بگذارید که روزانه هزار نفر آن را مشاهده کنند و حتی اگر درصد کمی از این افراد نسبت به پوستر ما اقدامی داشته باشند در مدت زمان کمی هزینه ای که برای طراحی و چاپ پرداخت کردیم باز میگردد اهمیت مقرون به صرفه بودن در تبلیغات بسیار بالاست و این روش توانسته به خوبی این موضوع را به نفع خود برگرداند.

اعتبار و آگاهی از برند

پوستر ها با توجه به اینکه مدت زمان زیادی در محیط های عمومی به نمایش گذاشته میشوند میتوانند به اعتبار و آگاهی برند ما کمک کنند. زمانی که نام یک برند چندین بار جلوی چشم ما به نمایش در می آید نا خود آگاه اسم برند در ذهن ما میماند و این موضوع میتواند در بحث برندینگ بسیار کمک کننده باشد.

 

شرکت قصر یخ با دو دهه فعالیت در امر طراحی و چاپ تبلیغات و تیمی حرفه ای میتواند شما را این امر کمک کند.

شما میتوانید با تماس با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما یا پر کردن فرم مشاوره در اولین فرصت از مشاوره رایگان متخصص ما بهره مند شوید تا بتوانید بهترین طراحی و چاپ پوستر را برای خود داشته باشید.