هدایای تبلیغاتی خاص

تاریخچه هدایای تبلیغاتی به امریکا در زمان انتخابات واشنگتن ، دکمه هایی بود که به عنوان یادبود ، دویست سال پیش به مردم داده بود، برمی گردد. اوایل قرن نوزدهم کالاهای چوبی مثل خط کش و تقویم تبلیغاتی رواج داشت ولی تا اواخر قرن نوزدهم برای ساخت و تولید هدایای تبلیغاتی به صورت جدی انجام نشد. در سال های بعد جاسپر میکس که صاحب چاپ خانه ای بود ، صاحب یک مغازه کفش و کیف فروشی را قانع کرد که کیف هایی به عنوان هدیه تبلیغاتی و با نام مغازه به مدارس بدهد .

امروزه برای مراسم و جلسه های خاص ، بخصوص برای زمان هایی که میزبان ، میهمانان خارجی یا مدیران بالا مقام هستند ، استفاده از هدایای تبلیغاتی خاص و ارزشمند ، بسیار رایج است و از طرف دیگر تبلیغ برای برند شما خواهد شد.

هدایای تبلیغاتی خاص می تواند شامل هدایای تبلیغاتی خاص و گرانبها باشد . مانند انواع ست مدیریتی خاص و گرانبها ، خوکار تبلیغاتی لوکس ، هدایای الکترونیک خاص و لوکس ، قلم کلکسیونی ، کتب نفیس تبلیغاتی ، انواع جعبه نفیس تبلیغاتی و

مزایای استفاده از هدایای تبلیغاتی چیست؟

استفاده از هدایای تبلیغاتی مزایایی دارد  که  شامل موارد زیر می باشد:

برند شما بیشتر مطرح خواهد شد:

یکی از اهداف اکثر کسب و کارها بیان شدن برند آنهاست . هدیه تبلیغاتی وسیله ای است که می تواند باعث شود برند شما مطرح گردد. شما می توانید به کمک درج نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان  در زندگی روزانه خود از آنها استفاده می کنند، جایگاه خودتان را ارتقا دهید.

کاربری بیشتر با صرف هزینه کمتر:

هدیه های تبلیغاتی که ارزان قیمت و با دوام هستند و امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند. این موضوع را به خاطر داشته باشید که یک اشانتیون یا هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شما خواهد بود. اگر صاحب فروشگاه هستید بهترین روش برای تشکر کردن از خرید مشتریانتان، اهدای یک اشانتون به آنهاست.

 کارت بیزینس ثانویه:

کارت های بیزینس همیشه به عنوان یکی از اجزای اصلی در تجارت و هر کسب و کارهستند اما هدایای تبلیغاتی ( خودکار تبلیغاتی، لیوان تبلیغاتی و … ) نیز راهی خلاقانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید به شمار می روند.

داشتن ابزار متنوع در بازاریابی :

اگرچه داشتن یک روش معین برای بازاریابی مهم است اما توانایی در استفاده از ابزار متنوع برای مشهور شدن کسب و کار نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

دسته بندی  هدایای تبلیغاتی

 هدایای تبلیغاتی بسیار متنوع هستند و دسته بندی آن‌ها برای هر شرکت متفاوت است. یکی از انواع دسته بندی؛ هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت، هدایای تبلیغاتی با قیمت متوسط و هدایای تبلیغاتی گران قیمت هستند. البته هدایای تبلیغاتی را به دسته‌های نمایشگاهی، کارشناسی و مدیریتی نیز تقسیم بندی می‌کنند.

هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت:

 هدایای ارزان قیمت به این معنا نیست که کیفیت پایینی دارند، بلکه هدایای تبلیغاتی بسیار باکیفیتی هم وجود دارد که قیمت مناسبی دارند.به عنوان مثال خودکارهایی که بدنه پلاستیکی دارند که معمولا قیمت آنها زیر ده هزار تومان است یا لیوان های سرامیکی (ماگ) که هزینه ی آن نیز زیر چهل هزار تومان می باشد.

هدایای تبلیغاتی با قیمت متوسط:

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کار امروزه برای انجام تبلیغات مربوط به برند خود علاوه بر روش های سنتی، از روش های جدیدی مانند سفارش پوشاک تبلیغاتی استفاده می کنند. انواع پوشاک و تی شرت تبلیغاتی و کلاه تبلیغاتی که نام برندشما بر روی بخش هایی از آن حک شده باشد در رده ی هدایای تبلیغاتی متوسط به شمار می آید .

هدایای تبلیغاتی گران قیمت:

مهم‌ترین ویژگی که یک هدیه را در نظر افراد خاص و لاکچری جلوه می‌دهد، کیفیت و طراحی آن است.نمونه های: انواع ساعت های لوکس مچی، رومیزی ،دیواری / خودنویس هایی که از جنس طلا یا نقره ساخته شده است / ست های چرمی / بسیاری از اشیای زینتی(تابلوهای لوکس و گلدان‌های دکوری)

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی:

این هدایا معمولا به منظور ارائه در نمایشگاه‌ها به جهت جذب مخاطبان به غرفه و یا یادگاری به بازدیدکنندگان ارائه می‌شوند. هدایای نمایشگاهی عموما ارزان قیمت هستند. انواع هدایای نمایشگاهی خودکار تبلیغاتی، لیوان، کلاه، جاکارتی، جاکلیدی و… هستند. این هدایای تبلیغاتی در تیراژهای بالا تهیه شده و در نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود.

هدایای تبلیغاتی کارشناسی: معمولا در دسته هدایای الکترونیکی نیز قرار می‌گیرند به طور کلی برای ارائه به مخاطبانی خاص تهیه می‌شوند. هدایای تبلیغاتی همچون پاوربانک، فلش مموری، چراغ مطالعه، و… از این جمله هستند. این هدایا به نسبت گرانتر هستند اما بسیار تاثیرگذار و کاربردی هستند.

هدایای تبلیغاتی مدیریتی:

این هدایا، جز هدیه های  بسیار لوکس هستند. هدایای مدیریتی به طور قطعی هدایایی با کیفیت و ارزشمند هستند. هدایایی چون ست مدیریتی، کتب نفیس و… از این دسته هستند. به یاد داشته باشید به مدیران هدایای تبلیغاتی ارزشمند ارائه دهید در غیر این صورت از آن استفاده نخواهند کرد. معمولا مدیران به دلیل اینکه در معرض دریافت هدایای متعددی هستند، باید به زمان ارسال هدایای برای آنها توجه ویژه کرد پس زمان اهدای آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلام آخر

 هدایای تبلیغاتی می تواند با هزینه های معقول ،  برند شما را بیشتر مطرح کند  البته شما زمانی می توانید بازدهی بالا یا صد در صد  برای کسب و کار خود داشته باشید که انتخاب درستی برای هدایای تبلیغاتی کرده باشید.